donderdag 23 januari 2014

DIPLADENIA

Dipladenia in de gloria


In mijn stadstuintje heeft het nog steeds niet gevroren en bijna alle eenjarige- en kuipplanten leven nog. Ook de klimplant Dipladenia die ook Mandevilla wordt genoemd. Deze kuipplant bloeit heel lang en zelfs nu is er nog een bloem te ontdekken. Ik heb in huis geen plek om hem, als het toch nog gaat vriezen, te laten overwinteren. In huis moet de plant op een lichte koele plek staan, waar de temperatuur rond de 10 graden is en bij mij brandt overal de kachel. Er zit dus elk jaar niks anders op dan een nieuwe plant te kopen. Helemaal niet erg voor zo'n topper! De waterspuwer heb ik ooit gekocht bij www.benko.nl. Onder de spuwer staat een bak met water met een pompje. Dit pompje zorgt ervoor dat het water circuleert. Ik laat, zelfs als het vriest, het pompje gewoon in de bak zitten en wonder boven wonder gaat hij niet stuk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk