zondag 2 februari 2014

TUINVIRUS

Janneke
In mijn familie zijn we allemaal dol op tuinieren. Ik kom uit een groot gezin en ga ik bij een zus of broer op bezoek dan doen we, als het weer het toelaat, een 'rondje tuin'. Al het groen wordt dan besproken, vooral de planten die eetbaar zijn. Want we houden ook allemaal van lekker eten en drinken. Tot mijn grote vreugde is ook mijn oudste dochter Janneke besmet met het tuinvirus. Ze woont in Almere en de grond is daar zo goed dat alle planten hoger worden dan ergens anders. Er is dus geen sprake van competitie op tuingebied, want zij wint altijd. Als ik op bezoek kom, gaan we, na het rondje tuin, vaak winkelen. Dat betekent eerst een bezoek aan de Action, voor je weet maar nooit. Daarna kijken bij Leen Bakker, die wij om een en ander meer cachet te geven,  LB Design hebben genoemd. Tenslotte naar Ranzijn, een tuincentrum. Daar kiezen we de mooiste violen uit en zijn de kleuren gemengd dan maken we zelf een bak met alleen blauwe bloemen. Dan kijken we nog even in de koopjeshoek en dan naar huis. In die koopjeshoek hebben we ooit de vaste ridderspoor (Delphinium 'Astolat') ontdekt met de mooiste bloemkleur die je kunt bedenken. Zo'n dagje winkelen is een onschuldig vermaak en voor ons een heerlijke uitje. www.ranzijn.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk