dinsdag 4 maart 2014

BEESTJES

Luizen

Toen ik nog een grote tuin had, waren luizen, pissebedden en ander tuig geen probleem. In Bergen waaide het meer dan hier in de stad en na een dag of wat waren de luizen als vanzelf verdwenen. Hier in dit kleine tuintje zijn luizen in allerlei gedaantes aanwezig. Ik denk zelfs dat een bioloog uit Wageningen hier een fantastische studieplek zou hebben. Op de foto in de hoek, met het glanzende groene blad, staat mijn camelia (Camellia). Nu staan de bloemknoppen op uitkomen, maar ook is veel blad zwart door de schildluizen. Die luizen zitten als een soort rond schijfje onderaan het blad. Ik ga nu elk blad schoonmaken, want tenslotte ben ik de baas in de tuin en niet dat schorem! Trouwens als de camelia bloeit, en dat is binnenkort, ga ik jullie tot vervelends toe hierover informeren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk