dinsdag 11 maart 2014

ZOMERBOLLEN

Gladiool


Ik was nooit echt dol op gladiolen. Of het nu komt door de Vierdaagse of door de Utrechtse uitspraak 'aaachterlijke gladioool'; ik kan het niet verklaren. Misschien ook omdat ik niet van die grote vazen heb waarin ze passen. Enfin, ik ben om. Er zijn zo veel mooie kleuren en hoewel ik niet zou weten waar ze in de tuin een beetje fatsoenlijk tot hun recht komen, zou ik zeggen, probeer het eens. Misschien op een rijtje in de moestuin als plukbloem? Plant de knollen vanaf april op een zonnige plek ongeveer 7 cm diep en de bloemen verschijnen vanaf juli. Beter toe te passen in de border zijn dahlia's. De knollen kun je nu al in potten planten. Gaat het nog vriezen dan zet je de pot even in de schuur. Van dahlia's heb je tot ver in de nazomer plezier. O ja, er kwam vandaag een kritische reactie dat de stukjes op mijn blog wel erg kort zijn. Tja, ik kan natuurlijk niet én op een terras in de zon op de Prinsengracht zitten én stukjes schrijven, maar ik beloof beterschap.Meer zomerbollen op www.pcnijssen.nl/nl/263-zomerbollen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk