maandag 21 april 2014

GROEN IN IJBURG

Zaaien (foto: Joep Niesink)

Deze foto stuurde Joep Niesink die in Amsterdam-IJburg woont. Het is een geweldige truc om plantjes te zaaien en hij heeft dat met kruiden zoals basilicum en koriander gedaan. Je snijdt een stuk van een plastic fles en je doet in de opening een prop keukenpapier. Daarop doe je de aarde en zaai je wat je maar wilt. In een glas doe je water en daarin zet je de fles. Je ziet dat komt als vanzelf in de 'fles' terecht. Volgens mij is dit het principe van de communicerende vaten. Maar alles wat ik ooit op school heb geleerd, heb ik niet meer precies paraat dus wie me wil verbeteren eat your hart out! Trouwens bedankt Joep en mooie foto's heb je gestuurd! Nog één vraagje woon je op IJburg of is het in IJburg? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk