zaterdag 5 april 2014

VERRASSING

Choiysia 


Gisteren hebben ik met een paar vriendinnen uit de Jordaan een stadswandeling gemaakt. Eén van ons (ik niet) weet heel veel over de Jordaan. Al wandelend praat ze ons dan bij over hoe arm de bewoners hier vroeger waren en dat ze soms met 80 (!) mensen in één huis met 3 verdiepingen woonden. Ik let behalve op de prachtige gevels ook op de planten die overal op de stoepen staan. Deze, vrij onbekende Choisya 'Aztec Pearl' stond op de Lauriergracht of was het de Looiersgracht? De struik stond prachtig te bloeien en de bloemen hebben een lekker luchtje. De hoogte van deze winterstruik is na tien jaar 150 cm. Hij is niet fanatiek winterhard, maar hier in de stad is het warm genoeg voor deze prachtige struik. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk