woensdag 14 mei 2014

TREURIG

Ongezellig terras


Nederland is beroemd om zijn bollen en zijn bloemen. Het is zelfs een belangrijk exportartikel en daar moeten we heel trots op zijn. Sinds ik in Amsterdam woon, zijn er steeds meer toeristen gekomen. Je hoort alle talen door elkaar en Engels lijkt hier, in plaats van Nederlands, wel de voertaal. Dit is goed voor de horeca en de economie vaart hier wel bij. Zodra het zonnetje schijnt, zitten alle terrassen vol. Ook het terras van de foto. Maar nu die grijze bak met de dode buxus. Die staat er al maanden en dit is echt geen reclame. Hoe verzin je het zo'n dode plant op je terras te laten staan dit is om treurig van te worden. Koop geraniums, petunia's, lavendel of mannentrouw (Plumbago). Het maakt niet uit, maar zet in ieder geval iets in die bak dat leeft! Ik ben nu op andere terrassen gaan letten en er zijn er helaas nog meer met zo'n treurplant. Zie je een terras met een gezellig bloemetje op tafel of een leuke plantenbakken laat het me weten. Stuur me een foto van een terras, met de naam, waar wel een gezellig plantje staat. De beloning is een tuinbon t.w.v. € 20,00 beschikbaar gesteld door www.mooiwatplantendoen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk