woensdag 25 juni 2014

SCHADUWTUIN

Troubleshooters

Een foto uit het tuintje van mijn jongste dochter Marloes. Erin werken doet ze niet en als er iets bloeit, vindt ze dat doodnormaal. In de tuin komt nauwelijks zon en daarom hebben we er ooit alleen maar hortensia's (Hydrangea) geplant. Een ideale struik voor een plek waar nauwelijks de zon schijnt en waar je niet veel aan hoeft te doen. Toch wordt er over deze struik de meest gestelde tuinvraag gesteld namelijk: 'wanneer snoei ik mijn hortensia?'. Snoei gaat bij de gewone soort (Hydrangea macrophylla), vaak ten koste van de bloei. De beste tip is: zet een hortensia op een plek waar hij de ruimte heeft om te groeien. Knip in de winter alleen een paar oude takken tot op de grond af om de struik te verjongen en doe verder lekker niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk