woensdag 26 november 2014

AMARYLLIS

Amaryllis 'Evergreen'

Een paar weken geleden kocht ik op de open dagen van 'Shop for a week' deze amaryllis. De bol staat op een glas met zijn wortels in het water. Ik  verwachtte  een bloem met een korte steel, maar helaas ik schat de stengel nu op minstens 70 cm. Ik kreeg zelfs het glas en de bol niet helemaal op één foto. Het resultaat is geen gezicht, maar nu de bloem. Die is subtiel, wit met groen en prachtig en niet zo nadrukkelijk aanwezig als de bekende amaryllis met te grote, bruinoranje bloemen. Ik zit een tikkie te zeuren, want in deze donkere dagen voor kerst ben ik natuurlijk blij met elke bloem zelfs met de Hippeastrum, want dat is de officiële naam van de amaryllis. 

1 opmerking:

  1. Hoi Loes,
    ooit heb ik een bijbolletje van de grote bol afgehaald en in een pot gezet. Omdat ik veel geduld heb en nogal rommelig ben aangelegd gooi ik niet meteen teleurstellende zaken weg. Wie schetst mijn verbazing toen ik vorig jaar, na zeker tien of twaalf jaar naar een groeiende bol met lange bladen te hebben gekeken, opeens een knop zag verschijnen. Twee grote rode bloemen heeft hij geproduceerd :-). Nu is de bol waarschijnlijk weer voor de komende jaren uitgeput ;-)
    groeten
    Roely

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk