maandag 23 februari 2015

ZON


Eerste zonnestralen
In een stadstuin is zonlicht niet altijd vanzelfsprekend. In de winter komt de zon vaak niet over de hoge huizen heen. Gisteren was het zo'n dag dat je weer in de lente gaat geloven. De merels waren al vroeg volop aan het zingen en de eerste zonnestralen schenen op de tuinmuur. 
Je ziet dat ik hier de klimroos nog moet snoeien. De klimroos aan de straatkant heb ik gisteren geknipt. Ik heb een oude, dikke tak helemaal weggezaagd en het resultaat was een vuilniszak vol takken. Eigenlijk is vanaf begin maart een betere tijd om rozen te snoeien, maar geduld is niet mijn sterkste kant.  Jaren geleden bezocht ik de Tuinen van Rob Herwig. Daar stonden veel rozen en de tuinman vertelde me toen dat ze al eind januari begonnen waren met snoeien. Anders kwamen ze in tijdnood en er gebeurde nooit iets erg met die rozen. Trouwens rozen snoeien heeft ook alles met lef te maken. Je moet gewoon durven. Ook helpt het als je ergens de pest over in hebt. Je zult zien dat knipt veel gemakkelijker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk