dinsdag 7 april 2015

CLEMATIS

Clematis armandii


Al ruim een week bloeit de wintergroene Clematis armandii. Het leerachtige, groene blad blijft ook in de winter aan de plant zitten. In de boeken staat dat deze klimmer tegen een muur op het zuiden in de volle zon moet worden geplant. Bij mij staat hij nauwelijks in de zon, maar wel op een beschutte plek en hij doet het geweldig. Je moet de plant wel een beetje aanbinden, want de takken hechten zich niet zelf aan de gevel, schutting of muur. Het schijnt dat de bloemen geuren. Ik heb net mijn neus in de bloemen gestoken, maar ik ruik niks. 
Er is wel nog een roze bloeiende variant Clematis armandii 'Apple Blossom'. Ook hebberigmakend mooi!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk