woensdag 1 april 2015

TULP FESTIVAL AMSTERDAM

Tulpentapijt
Gisteren was ik in Artis naar de opening van het Tulp Festival Amsterdam. Op verschillende prominente plekken zijn in het kader van dat Festival in Amsterdam tulpen geplant. Kijk voor andere plekken in de stad op www.tulpfestival.com. Op het Artis Plein - dat vrij toegankelijk is - is een tapijt van tulpen aangelegd. Als ze straks bloeien dan kun je in het patroon wandelende olifanten ontdekken. Deze olifanten verwijzen naar de plannen om in Artis het verblijf van deze geweldige dieren uit te breiden. Het is absoluut toe te juichen dat we meer bollen in de stad gaan planten. We zijn tenslotte een bollenland en daar is vaak niks van te merken. De bedoeling is ooit om voor elke inwoner van Amsterdam een tulp te planten. Dat worden er dan ongeveer 900.000 (!). 
Even terug naar gisteren. Het stormde en de officiĆ«le opening was buiten. Ik ben expres niet onder een boom gaan staan, want je weet maar nooit. Jammer, was natuurlijk dat de tulpen door het wegblijven van de zon nauwelijks bloeiden. Ben je de komende weken in de buurt van Artis ga dan echt kijken, want het wordt natuurlijk spectaculair. Als het koud is, ga je lekker in de Plantage zitten met een wijntje en dan heb je meteen zicht op het Tulpen Tapijt. Wie gaat er met me mee? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk