woensdag 11 november 2015

KERSTROOS

Helleborus

Afgelopen weekend was ik bij mijn zus en zwager in BelgiĆ«. Daar bloeide deze kerstroos al volop. Mijn zwager was zo goed om een enorm exemplaar voor mij uit te spitten en in in een plastic pot te zetten van ongeveer 30 cm doorsnee. Thuis heb ik die pot weer in een terracotta bak laten zakken. De vaste plant zit vol met knoppen dus ik ben maanden van bloemen verzekerd. 
Achter de kerstroos staat een minikasje waarin mijn salvia (Salvia patens), chocoladecosmea (Cosmos atrosanguineus) en Fuchsia arborescens moeten overwinteren. Ik heb een bloempotje tussen de deksel van het kasje gezet. Gaat het vriezen dan gaan de deksel dicht. Het voordeel is nu dat de planten niet nat staan een voorwaarde om de winter gemakkelijker te overleven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk