vrijdag 1 april 2016

NOG EEN KEER ENGELAND

Weer thuis
Narcissen in het gras
Schildpadsoep

In de grote keukens van de Engelse landhuizen houden ze van koperpoetsen. Deze schildpad werd gebruikt als pan voor het opdienen van de schildpadsoep.In de jaren '70 werd de jacht op schildpadden verboden. Ik weet nog dat je de soep in speciale, kleine soepkopjes kreeg opgediend, maar ik zou het nu nooit meer eten. 
Narcissen groeien in Engeland heel vaak in het gras. De tuineigenaar geeft de narcissen na de bloei ongeveer zes weken de tijd om af te sterven. Daarna wordt het gras pas gemaaid. Dat afsterven van het blad is nodig om als voeding voor de bol te dienen. Zo bloeien de narcissen ze elk jaar opnieuw en wordt de groep steeds groter.
Bij mijn thuiskomst bloeide de anemoon samen met een primula. Geen overdaad zoals in Engeland, maar toch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk