maandag 27 oktober 2014

HELDER WEER

Je weet maar nooit
Terwijl ik dit schrijf, is het helder en zonnig weer. De nachten zijn dan vaak kouder en de kans op nachtvorst groter. De tuin 'winterklaar' maken is een onzin begrip. Vaste planten, bomen, gazon en heesters kunnen gemakkelijk de winter doorstaan en de term 'winterklaar' is door de commercie bedacht.  Verstandig is wel om zinken gieters op hun kop te zetten. Zo kan er geen water in blijven staan. Bevriest dat water dan drukt het ijs tegen het zink en dan kan het krom trekken, vooral de bodem. Laat ook even de tuinslang leeglopen en sluit de buitenkraan af. Ik ben in het rijke bezit van een buitenkraan die vorstbestendig is. Door de draaiknop te verwijderen, wordt de watertoevoer afgesloten. Tenminste zo heb ik het begrepen, want techniek is niet mijn sterkste kant.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk