vrijdag 24 oktober 2014

VOOR DE LIEFHEBBER

Dichroa febrifuga
Op mijn tuinenreis in september met Gardentours naar Duitsland kwam ik deze plant tegen. Hij is ongeveer 100 cm hoog en ik dacht dat het een hortensiasoort (Hydrangea) was. Ik had het fout, want het was geen heester, maar een vaste plant met schitterende blauwe bloemen. De naam is Dichroa febrifuga. De plant moet in een strenge winter tegen kou worden beschermd. Op internet is er weinig over deze plant te vinden. De firma Esveld heeft hem niet in voorraad, maar je kunt hem daar wel bestellen. Wie kan mij meer over deze beauty vertellen? Ik weet alleen dat hij in de halfschaduw wil staan en dat hij bloeit van juli tot september. Meer weet ik niet van deze plant. Wie wel? Alle info is welkom. www.esveld.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk